PLEON Talan

«AGILE поза IT»
Автор: PLEON Talan

Методологія Agile, що близько 20 років використовується в IT-сфері для управління проєктами, набирає популярності в інших галузях. Це сучасний спосіб реформування жорстких чи бюрократичних структур, що допомагає людям виконувати свою роботу найкращим чином. Навіть, якщо Agile не підходить вашій компанії, варто знати про його принципи.

Ця система пропонує фантастичні можливості для спільного керування роботами, і зараз застосовується у різних галузях для різних типів проєктів. Краса Agile-методів управління проєктами полягає у потенціалі забезпечити ефективність на кожній фазі, залишаючи гнучкість та відкритість для змін. Можливість контролювати розвиток та впровадження, одночасно сприяючи інноваціям та креативності.

Найпоширеніші методології Agile — Scrum та Kanban.

✔ Scrum — це структурний підхід до управління, де робочий процес поділено на рівні спринти, які тривають два-чотири тижні. На початку спринту формулюється задача, в кінці обговорюється результат й починається новий спринт (ітерація). Керують проєктом власник продукту, який забезпечує зв’язок із замовником, та scrum-майстер, який контролює бізнес-процеси та проводить щоденні мітинги.

✔ Kanban — це збалансований підхід з чіткою візуальною складовою, який рівномірно розподіляє задачі між членами команди. Її розробили менеджери Toyota. Цей метод більш органічно вписується в роботу креативних та комунікаційних агенцій. Замість спринтів тут є стадії: планування, розробка, тестування. Для візуалізації використовують фізичні дошки зі стікерами або електронні дошки, наприклад Kanba у Bitrix. Кожен стікер — це задача, яка повинна пройти всі стадії максимально швидко. Нову задачу можна поставити після того, як завершена одна з існуючих.

Кожен з цих методів направлений на незалежність членів команди, підвищення їх особистої відповідальності та взаємної довіри. Саме тому, компанії які практикують використання технологій Agile зуміли легко адаптуватись до віддаленої роботи під час карантину.

З нашим клієнтом – американським телеканалом AMC Channel, офісу якого немає в Україні – ми давно працюємо віддалено саме по Scrum. Як тільки стає відомо про нову прем’єру на телеканалі, ми узгоджуємо спринт щодо піар підтримки нового продукту. У розрізі кварталів ми оцінюємо результати спринтів та їх ефективність. Таким чином, ми фокусуємось на виконанні бізнес-цілей замовника. Узгодивши спринт, наш клієнт впевнений, що ітерація пройде вдало, а квартальні онлайн-зустрічі допомогають відкоригувати та вдосконалити інструменти досягнення цілей відповідно до нових реалій.

AGILE у PR

Гнучка методологія дозволяє піарникам і маркетологам тримати високі темп роботи, постійно та швидко реагувати на зовнішні умови, і навіть починати роботи над проєктами без довгого попереднього планування.

Розробка програмного забезпечення має високу невизначеність результату, його важко прогнозувати навіть для типового проєкту. Початкові вимоги суттєво змінюються вже в процесі. У цьому маркетингові та PR проєкти дуже схожі на IT, а значить гнучкі методи управління, які дозволяють аналізувати та покращувати продукт упродовж всього процесу розробки, можуть стати у пригоді. У чому їх відмінність від традиційних для сфери комунікацій?

✖ Олдскульний PR-менеджер складає річний план, зосередившись на розповсюдженні прес-релізів, проведенні івентів та публікаціях фічерів у відповідних медіа, але час від часу стикається з необхідністю загасити парочку репутаційних «пожеж».

✔ Agial PR-команда набагато частіше буде ставити короткострокові цілі, досягати їх, переглядати результати та приймати подальші рішення, виходячи з нової ситуації. Така робота є більш мінливою, має більше нюансів у виконанні, а тому потребує повноважень для прийняття спеціальних рішень, а також більш тісної комунікації всередині команди та з клієнтом.

✖ Раніше, для забезпечення успішної PR-кампанії треба було покрити якнайбільшу аудиторію по всіх каналах (ТВ, радіо, преса, івенти) одночасно. Успішність вирішувалась розміром бюджету, а ефективність розміщення в кожному медіа була невідомою.

✔ Тепер, завдяки інструментам аналітики, ми можемо вимірювати охоплення, конверсії, залученість аудиторії та віральність контенту. Запускаючи міні-кампанії з різними креативами на різні аудиторії можна вибрати найефективніші варіанти з різних ітерацій, і вже прицільно використовувати бюджет для масштабування найкращих результатів.

✖ Медіа плани, набір чергових публікацій у соціальних мережах на загальні теми не забезпечують цікавості аудиторії до бренду.

✔ Треба вести розмову про бренд через різні медіа у реальному часі, в ідеалі — у прямому ефірі, у контексті поточних подій. Саме така комунікація залучає величезний приплив трафіку. Так, це ризиковано — припуститись невідповідного тону або зачепити не з того боку чутливу тему, і можна приректи себе на скандал. Але, якщо ваш піарник є компетентним спеціалістом, це підвищить залученість та зацікавленість аудиторії так, як жоден прес-реліз.

Що почитати:

Agilemanifesto.org

Книги:

✔ Джефф Сазерленд, «Scrum. Революционный метод управления проектами»

✔ Девід Андерсон, «Канбан. Альтернативный путь в Agile»

✔ Лісса Адкінс, «Коучинг Agile-команд. Руководство для scrum-мастеров, agile-коучей и руководителей проектов в переходный период»

✔ Скотт Бринкер, «Agile-маркетинг. Хакерские практики для эффективного бизнеса»

✔ Маріан Зальцман, «Agile-PR»

Контакти

м. Київ, Гетьмана Павла Скоропадського 3, 01024

Error: Contact form not found.